Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
HR & Social media : HR in de rol van gebruiker, business partner & change agent
Authors: ---
ISBN: 9789462152618 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De impact van sociale media op organisaties - en HR in het bijzonder - is groot. Organisaties waarbij sociale media een geïntegreerd onderdeel van de werkzaamheden zijn, maken het verschil. Zij weten zich op duurzame wijze te onderscheiden en zich tijdig aan te passen aan de veranderende omgeving. 'HR & Social Media' is het eerste boek dat laat zien wat de rol van HR hierin is en hoe belangrijk deze rol is.Zodra organisaties 'iets' met sociale media gaan doen, krijgen zij te maken met een organisatie- en gedragsverandering en een essentieel andere manier van communiceren, samenwerken en organiseren. Organisaties die sociale media succesvol inzetten, vertalen de essentie ervan door in de manier waarop zij werken. HR speelt hierbij een belangrijke rol als gebruiker van sociale media, business partner en change agent.'HR & Social Media' is voor HR-professionals, managers, studenten en andere geïnteresseerden die zich willen verdiepen in hoe je met sociale media een organisatie kunt verrijken. Het boek reikt handvatten aan als het gaat om waar te beginnen, hoe te implementeren en welke rol HR kan vervullen. Het uitgangspunt is de waarom-vraag: waarom zet je organisatie social media in? De vele praktische voorbeelden over nut en toepasbaarheid, adviezen en tips maken het een onmisbaar naslagwerk en inspiratiebron!Bron : http://www.managementboek.nl


Object
Kleur bekennen
Author:
ISBN: 9789058710390 Year: 2013 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Discussiëren over gewenst en ongewenst gedrag: met deze 110 kaartjes met situatiebeschrijvingen discussiëren de spelers over gewenst en ongewenst gedrag in hun organisatie. Er zijn kaartjes over pesten en treiteren, seksuele intimidatie, racisme en algemene onderwerpen. 'Kleur bekennen' kan worden gebruikt in bijvoorbeeld werkoverleg, bezinnings-, kennismakings- of trainingssituaties


Book
Elements of journalism : what newspeople should know and the public should expect
Authors: ---
ISBN: 9780609806913 0609806912 Year: 2001 Publisher: New York Three Rivers Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

About This Book. The Book That Every Citizen and Journalist Should Read."What this book does better than any single book on media history, ethics, or practice is weave . . . [together] why media audiences have fled and why new technology and megacorporate ownership are putting good journalism at risk." -Rasmi Simhan, Boston Globe. "Kovach and Rosenstiel's essays on each [element] are concise gems, filled with insights worthy of becoming axiomatic. . . . The book should become essential reading for journalism professionals and students and for the citizens they aim to serve." -Carl Sessions Stepp, American Journalism Review. "If you think journalists have no idea what you want . . . here is a book that agrees with you. Better-it has solutions. The Elements of Journalism is written for journalists, but any citizen who wonders why the news seems trivial or uninspiring should read it." -Marta Salij, Detroit Free Press. The elements of journalism are: * Journalism's first obligation is to the truth. * Its first loyalty is to citizens. * Its essence is a discipline of verification. * Its practitioners must maintain an independence from those they cover. * It must serve as an independent monitor of power. * It must provide a forum for public criticism and compromise. * It must strive to make the significant interesting and relevant. * It must keep the news comprehensive and proportional. * Its practitioners must be allowed to exercise their personal conscience.


Book
Navigating Childish Times. What roles for children and young people in a fragmented and polarized world?
Authors: ---
ISBN: 9789463710411 Publisher: Oud-Turnhout Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The narrative told in this book deals with the following questions: Why is it that "good" and "just" people, or those who think they are, often vehemently disagree with each other, even to points of hating, vilifying or waging war on one another? Would not a better understanding of the underlying mechanisms and processes of human behaviour dynamics lead to the creation of conditions and situations that could build bridges between the opposing parties or otherwise resolve their differences in an amicable and fruitful manner? And if so, what are these mechanisms and processes and how could they best be introduced and made common good? Can there be unity in diversity? And, central to this account, how do we engage young people in this debate? What do we, adults, tell them, what do we expect from them, hope and wish for them? What do they see as their roles in a world that is seemingly becoming increasingly, childish, fragmenting and polarising?Nico van Oudenhoven is co-founder and now a senior associate with International Child Development Initiatives ? ICDI, an NGO based in Leiden, the Netherlands, that works, always with local partners, at the intersection of research, policy, intervention, training and advocacy with the aim to improve the life chances and outcomes of children and young people exposed to toxic environments (see: www.ICDI.nl).Rona Jualla van Oudenhoven is an independent management consultant. She has had a career as a professor and researcher, held senior positions in the Ministries of Public Administration and Social Development, Trinidad and Tobago and at Durham College, Canada. She is a social justice advocate who adopts a rights-based approach to policy and programming initiatives, in particular, those that pertain to vulnerable and marginalized persons.Bron: https://gompel-svacina.com/product/navigating-childish-times-what-roles-for-children-and-young-people-in-a-fragmented-and-polarized-world/


Book
Direct marketing actieboek : bondige tips voor business-to-business marketeers
Author:
ISBN: 9054663154 Year: 1994 Publisher: Zellik Roularta Books


Book
Alle gedrag is communicatie : Wat we doen is niet normaal
Authors: ---
ISBN: 9789066658004 Year: 2007 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op school krijgen we les in scheikunde, wiskunde en geschiedenis, maar het moeilijkste vak, 'hoe verhoud ik mij tot de ander?', wordt niet gegeven. Door schade en schande worden we... handig. Maar of dat wijs is? We zijn aan onszelf gewend en vinden onszelf de maatstaf der dingen, maar ons gedrag is niet zo normaal als we onszelf voorhouden. Ons gedrag leren we van mensen, zoals onze ouders, die zelf ook zijn vastgelopen in hun manier van communiceren. Veel problemen houden we zelf in stand zonder ons eigen gedrag nog ter discussie te stellen. Alle gedrag is communicatie is geschreven voor iedereen die meer wil weten over hoe hij communiceert en wat hij of zij er nog voor invloed op kan hebben. De doorgewinterde communicatiedeskundige vindt hier een herwaardering van de fundamenten waar de meeste communicatietheorieën van vandaag de dag (valselijk) op zijn gebaseerd. Voor de eerste keer worden in één boek de drie grote revoluties in het denken over communicatie samengebracht. Ze worden met voorbeelden en toepassingen gelardeerd


Book
Tijd voor reflectie : praktische ethiek in psychiatrie en rehabilitatie
Author:
ISBN: 9789066659889 Year: 2009 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

-Mag ik iemand dwingen zijn kamer schoon te maken?-Moet ik informatie over mijn cliënt doorgeven aan de politie?-Kan ik een beslissing nemen die ingaat tegen gemaakte afspraken?In het dagelijks werk in psychiatrie en rehabilitatie ontstaan regelmatig ethische kwesties rondom thema?s als autonomie en respect, afstand en nabijheid, het omgaan met wensen van cliënten op het gebied van intimiteit en seksualiteit, en visies op ?normaal? gedrag. Medewerkers en managers komen regelmatig knel te zitten tussen verschillende waarden en normen en botsende belangen.In dit boek worden praktijkvragen van hulpverleners (verpleegkundigen, begeleiders, psychologen, psychiaters) en managers besproken aan de hand van ethische gespreksmethoden en theorieën. Tijd voor reflectie kan medewerkers en leidinggevenden helpen om ethische kwesties in de dagelijkse praktijk van de geestelijke gezondheidszorg te herkennen en bespreekbaar te maken.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by